A főváros továbblökte a BKV-t a lejtőn
A Lehet Más a Politika sajnálattal tapasztalta, hogy a fővárosi közgyűlés nem kíván foglalkozni a BKV katasztrofális helyzetének megoldásával. Az LMP kezdeményezésére Katona Kálmán független képviselő csütörtökön indítványt nyújtott be, hogy a közgyűlés kérje Demszky Gábor főpolgármestert: terjessze a fővárosi képviselők elé a budapesti közlekedés átalakításának koncepcióját.
A BKV-sztrájk, a társaságot körüllengő korrupció és a rossz műszaki állapotú járművek tömeges meghibásodása a téli időjárási viszonyok között azt bizonyították, hogy a jelenlegi feltételekkel nem működhet tovább a társaság:
- át kell alakítani a főváros és az agglomeráció közösségi közlekedésének teljes struktúráját és finanszírozásának módját,
- újra kell gondolni a Főváros Önkormányzata és a BKV kapcsolatát,
- át kell alakítani a hagyományos nagyvállalatként működő BKV-t.
A közlekedési vállalat átalakítására tett ökopárti reformjavaslat (http://www.lehetmas.hu/sajto/978) megteremtene egy kis méretű, de hatékony megrendelő és ellenőrző szervezetet, amely versenyeztetett szolgáltatókkal szerződik az utasszállításra, valamint biztosítja a hatékonyság növekedését és a finanszírozás tisztaságát.
Az LMP szomorúan tapasztalta, hogy a közgyűlés a Fidesz-frakció tartózkodása mellett leszavazta az indítványt, ezzel meggátolta, hogy a fővárosi közösségi közlekedés helyzetének megoldása megkezdődhessen, és továbblökte a közlekedési vállalatot azon a lejtőn, amin évek óta csúszik lefelé.
Kapcsolat:
Hámori Hanna sajtófőnök, 0630/9895398























Hozzászólások
2010. január 29. 15:25 - T.M
"...Fidesz-frakció tartózkodása mellett..."
Hát igen. Nem meglepő. mást se csináltak ezek, mint leszavaztak, és tartózkodtak. És a sok agyatlan még mindig elmegy rájuk szavazni.
2010. január 29. 17:03 - Skarlso
Egyetértek T.M.
Elképesztő.. Semmit nem csinálnak, nem szavaznak meg semmit, nem támogatnak semmit, állandóan csak nem, nem, nem, nem. Ők maguk persze nem foglalkoznak ilyen pitiáner ügyekkel, mint a bkv... Hát hol érdekli már az őket? Ez a nagyok játéka, itt semmi keresnivalója ilyen bolondságoknak, mint normális közlekedés. Komolyan szánalmas az egész bagázs ott. Vagyis nem is szánalmas. Inkább siralmas. Igen ez jobb szó :)
2010. január 29. 18:09 - T.M
Csakhogy a Fidesz is a nagyok közé tartozik. Azok közé, akik tudnak változtatni! De ezek megvárják, amíg hatalomrakerülnek, és csak utána fognak rendet tenni. Hogy mi lesz addig a közelkedéssel? Semmi! Végülis ha 8 évig kibírta, akkor még pár hónap mit számít?
Igen, ez siralmas.
2010. január 29. 18:11 - Surko
Sebaj, a populizmus nagykoalíciója robog előre töretlenül:
a nyugdíjas voksok árverése még csak most kezdődik, a mai tét a félárú 65 év alatti nyugdíjas vonaljegy...
Voksvásárlásra a nagy pártoknak semmi sem drága.
Az adófizetők csak fizessenek, hallgassanak, a szocialisták és a Fidesz meg versenytfutva ötletelnek a pénszórásra alkalmat teremtő akciókról...
A lényeg, hogy ne aggódjunk: MEGVÉDIK A NYUGDÍJAKAT!
Vajon az én 40 év múlva esedékes nyugdíjamat is védi valaki?????
A nyugdíjakat, a nyugdíjrendszer fenntarthatóságát (a holnap nyugdíjait) vagy a kizárólag a mai nyugdíjasokat védi az a védelem...
2010. január 29. 22:00 - prometheus_X
Nyugdíjasok nincsenek.
Csak szavazatok vannak.
2010. január 30. 00:48 - Skarlso
30x évvel ezelőtt is nagyon jól megvoltak az emberek nyugdíj nélkül. Magyaország a szociális támogatások éden kertyje. Mire fel utazhat egy diák olcsóbban? Mire fel utazhat egy öreg olcsóbban? Én amikor diák voltam, nem szerettem a megkülönböztetést. Ha öreg leszek akkor sem fogom szeretni. Ugyan annyi joga van egy idősnek, mint egy fiatalnak. Képzeljétek máshol nincs megkülönböztetés. Én még 70 évesen is dolgozni szeretnék, ha képes leszek fizikailag és mentálisan elvégezni a munkám. Tudjátok ki a fene akar otthon ülni és semmit tenni :) Habár van pár hobbim, nem is egy és szívesen végzem őket, inkább adok a hazámnak, mint hogy értelmetlenül tengődjek. És legalább egy tucat másik emberről tudok, aki szintén így gondol. Szóval le**arom a nyugdíjat. Legyen normális munka, normális fizetés, és normális élhetőség. Akkor nem kell nyugdíj.
2010. január 30. 12:49 - T.M
Skariso:
Ez msot jó nagy hülyeség volt!
Tényelg jól megvoltak? Hogy tinédzserkoruktól a halálukig dolgozhattak. Úgynevezett - már bocsánat a szóért - sz*r*rt-h*gy*rt, amíg meg nem haltak! Mert lehetőség akkorsem volt arra, hogy pénzt tegyenek félre reg napjaikra.
Tévedsz!
1. A nyugdíj kevesebb mint egy emberi fizetés
2. Sokan nyugdíjban látják a kiutat a helyzetükből
3. Hogy miért uazhat az öreg olcsóbban? A helyes kérdés ilyenkor az lenne: miért kell egy fiatalabbnak "drágábban" utaznia?
A válasz egyszerű: mert ő dolgzik, és tőle több pénzt akarnak lopni a többmilliós fizetésekre.
4. Én is szeretnék 70 évesen is dolgozni. Csakhát az egészségem és az idegi állapotom addigra ki tudja, hogy milyen lesz.
5. "Tudjátok ki a fene akar otthon ülni és semmit tenni"
Gondozz kertet! Építs szőlőt! Kezteled a reumádat! Azt hiszed, hogy egy nyugdíjas élete a semittevésből áll, Hát akkor te nem sok nyugdíjast ismersz.
Hol élsz te???
2010. január 30. 18:39 - mz/x
Szociális támogatások édenkertje??? Érdemes lenne egy kissé alaposabban szétnézni a költségvetés kiadási és bevételi oldalán:) Érdekes olvasmány.
közlekedési vállalat átalakítására tett ökopárti reformjavaslat:
Hol van a részletes javaslat? Ez csak kivonatnak tűnik. És nem találtam benne választ lényeges kérdésekre. Pl.
Mi lesz a BKV több százmilliárdos vagyonával?
Jó, egy része koncesszióba kerül, de mi lesz pl. a központi irodákkal stb.
2010. január 30. 21:00 - kisalex
azért a zöldpártiságról sem szabad elfeledkezni. máshogy nézne ki a budapesti tömegközlekedés pénzügyi helyzete (is), ha a város több területén nem lenne alternatívája, azaz az autósokat oda csak bizonyos esetekben, feltételekkel engednék be. persze az ügy érdekében többek között megfelelő parkolóhelyeket kellene építeni, stb...
2010. január 31. 00:52 - Kosinva
A Fidesznek igenis fontos az LMP(hisz a parlamentbe esélyes pártok közül, ő az egyetlen aki nem mint ellenségre tekint e Fideszre), de így a választási kampányban a posztkommunista szocik és Demszky mellett nem akarja megkockáztatni a párt Budapesten, hogy szocik bármilyen választási töltényhez jussanak, amivel az emberekre tudnak ráijeszteni (amit azért próbálnak így is), hogy "jön a Fidesz és jujj akkor mi lesz".
Amúgy az LMP-nek azért a vidékre is fokuszálnia kellene, mert a vidéki szavazók a túl sok főváros körüli LMP-s mozgolódásból, csak azt szűrik le hogy az LMP olyan mint az SZDSZ vagy épp az MDF (akik választási "szövetségre" is léptek), hogy a vidéket hanyagolja és számára az nem pioritás, pedig az LMP akár a pécsi EKF rendezvénysorozatokba is beletudna karolni és akár egy ottani pozitív kampány igen jól sülne el a pécsi szavazók körében, ahol rengeteg a volt, de már végletesen csalódott MSZP-s szavazó és legfőképpen a sokszínű a régi politikai pártokból kiábrándult ifjúság (Pécsett van az ország legnagyobb egyeteme), amiből vidéken az LMP nagy mozgolódása híján inkább a Jobbik hízik. Hisz a Jobbik és az LMP potenciális szavazótábora egy részben lefedi egymást, de attól még a Jobbiknak az LMP nem ellenfél, még nem.
2010. január 31. 13:24 - hugohami
@Kosinva: Egyetértek, irány Pécs! Meg Szeged, meg Miskolc, meg Győr!
2010. január 31. 19:25 - Skarlso
T.M
Nyilván csak akkor szeretnék dolgozni, ha az egészségem hagyja. És bármilyen meglepő a régi emberek is akartak dolgozni, amíg csak bírták, sőt nagyon is nem akarták elhagyni a munkahelyüket. A nagyanyám 70 éves koráig árulta a könyveket maszekon, aztán már szegénykém, nem bírta tovább, de úgy hiányzott neki a munka, mint a fene. Csak az nem akar dolgozni 70 évig, aki nem szereti a munkályát, vagy nem bírja, és természetesen vannak ilyenek, mert valószínűleg én sem akarnék árkot ásni 70 évig. De akkor is. A nagypapám meghalt volna ha nem taníthatott volna, az apám, meg beleőrült volna, ha nem szállíthatta volna a szódát. És én sem akarok munka nélkül maradni. Az állam engem ne tartson el, nem az a feladata. Nekünk kell fenntartani az államot. És annak pedig gondoskodnia arról, hogy minden rendben legyen az országban.
2010. január 31. 19:26 - Skarlso
Jah és rengetek hobbim van, amit csinálnék otthon, a semmittevés alatt arra gondoltam, hogy semmi effektíven hasznosat. Ami segít az országomnak, és a társaimnak, és a lakosságnak. Ha én magam tartom el valamilyen forrásból az oké. De én senkit sem köteleznék arra, hogy tartson el engem és a hülye hobbijaim.
2010. február 1. 13:44 - T.M
Skariso:
De akkor még kevesebb volt a stressz, tisztább volt a levegő, és az embereknek nem éltek ekkora létbizonytalanságan, mint ma. Manapsága nyugdíj megváltás! És ezt akarják áttlalakítani "éhbér a halálig"-ra.
Az emberek régen tudták mit hoz a holnap, és nem készültek ki a idegeik 50 éves korukra. Ma megmár örülnek, ha a nyugdíjkorhatárt egyáltalán megélik! Utána meg mehetnek orvosokhoz, szedhetnek gyógyszereket mert az idegeik és az egészségük már hatvan éves korukra is tropa. Nézz már egy kicsit körül, és ne csak az értelmiségieknél, haem azoknál, akik kemény fizikai munkát végeznek heti 48 órában sz*r*rt-h*gy*rt hülye munkabeosztásban, és örülnek, ha hatvanas évek korukba még tudnak mozogni...
Effektív hasznosat?
Hát ide figyelj: aki 40-50 évet dolgozat alig többért mint a minimálbér csakhogy a főnökeinek meglegyen a többszázezer forintos fizetése, és az államnak is a maga haszna az elvárná, hogy valaki eltartsa őt vénségére.
Mivel a legtöbb fiatal - főleg ha már nekik is családja van - képtelen eltartani a saját a szüleit!
Nézz már körül, és akadj le a jól fizetett emberekről, mert a dolgozó réteg többsége alig él a minimálbér felett.
Mert tudom a legtöbb nyugdíjas röül, ha nem fáj semmije, és van egy kertje, amit gondozhat nemhogy "hülye hobbik"-ba kezdjen reumás testtel, és meszesedő csontokkal.
2010. február 1. 14:31 - Skarlso
Hogy ha én a jót nézem, akkor te csak a rosszat. Nyilván az emberek megosztottak, van aki kell, van akinek nem. Nem is azt mondom, hogy a nyugdíj ellen vagyok, hanem azt, hogy nem az a jó megoldás. Legyen foglalkoztatás, legyen ellátás, legyen jó lét, legyenek normális öreg otthonok, jófej ápolokkal, programokkal, és nem csillagásztai áron, stbstb. Nyilván túl sokat kérek, de te pedig túl keveset látsz. A világon nem csak kétkezű munkások vannak, és természetesen nem csak értelmiségek. Mind kettő táborát erősítettem és erősítem is. Mint ahogy mondtam, nyilván nem szeretnék én sem árkot ásni 70 évig, de ezen átsiklottál. Viszont annak az embernek, aki 50 évig ezt dolgozta, biztosítanék egy utat módot, amivel öreg korára, amikor már nem képes dolgozni, akkor mégis legyen jövője. Mint például magánnyugdíjpénztár, de természetesen magába foglalja azt is, hogy nem az állam venné el a legtöbbet a pénzéből. Hanem lenne elegendő pénze arra, hogy gondoskodjon az öreg koráról.
Ez az egész rohadtúl összefügg mindennel, természetesen gazdálkodni csak akkor lehet, ha nem mást tartasz el, és csak úgy kijelenti, hogy ne legyen nyugdíj baromság, és azt is, hogy akkor mindenki gondoskodjon magáról. Ez elég nagy kép, és ezért vannak a mi kedves LMP-seink, hogy dolgozzá ki, hogy mi lenne a jobb, mert ez a rendszer, ami most van, sem tartható, mert 2.000.000 ember tart el 10.000.000 embert így vagy úgy, és ebben mindenki idege tönkre megy.
2010. február 2. 08:10 - ébresztő!
http://nol.hu/belfold/penznyelo__kohoszokeveny_roncsokbol_all_a_bkv_buszparkja
Most akkor mi lesz a BKV-val? Várnak, amíg az LMP kerül kormányra? :)
2010. február 2. 11:25 - T.M
Skariso:
Nemcsak a rosszat látom. De jelenleg a helyzet nemtúl rózsás. És a dolgozók 90%-ának a nyugdíj olyan "alamizsna" (sajnos), amit akkor kapnak, amikor már munkaképtelenekké válnak, vagy sajnos évekkel később. Dehát addig valahogy ki kell bírniuk.
Azoknak nem kéne nyugdíjt adni, akik 25-30 évesen kezdenek el dolgozni, és má 57 évesen előnyugdíjba akarnak menni. Ezeknek nem kell a nygdíj.
Foglalkoztatottság, ellátottásg és a jólét mind jó. Csak jelenleg nem aktális. Mgvonni a nyugdjt a lehető lgrosszabb megoldás. Mert a nyugdíjások jó része már évekkel korábban alkalmatlanná vált a mnkára (kohászat, raktári munka, bolti eladói munka, targocakezelő), de még is hajtanak tovább, mert valamiből el kell tartani magukat.
Ja, és egyébként te jelentetted ki, hogy ne legyen nyugdíj. Örülök, ogy a végén áttgondoltabban fogalmazol, de légyszíves ne annak tulajdonítsd ezt a mondást, aki végig ellen érvelt.
Egyébként tudod mit: egyetértek azzal, hogy mindenki gondoskodjon saját magáról, ill. a szüleiről, amint az állam megteremti azokat a feltételeket, hogy az öregek tudjanak gondoskodni magukról.
Addig a legjobb esetben számíthatnak a gyerekeik támogatására, de néha (főleg ha a gyerekeknek családja is van) már arra se.
És még egy utolsó kérdés. Hogy függ össze a nyugdíj a BKV-val? Erre nem tudok rájönni.