Valóban hibás metrókocsikat vásároltunk „felújítás” címén?
Az LMP a kezdetektől ellenezte, hogy Budapest új és korszerű metrószerelvények vásárlása helyett a meglévőket újítsa fel. Álláspontunk szerint a felújítás melletti döntés kizárólag azt a célt szolgálta, hogy azt egyedül a részben orosz állami tulajdonban lévő multinacionális óriáscég nyerhesse meg.
Mint később kiderült, a felújítás semmivel nem került kevesebbe, mint az új kocsik vásárlása. A Budapestre leszállított járművekkel kapcsolatban azonban felmerült, hogy valójában nem felújítás történt, hanem teljesen kicserélték azokat új, ugyanakkor elavult technológiájú más metrókocsikra.
A legújabb sajtóhírek szerint Moszkvában fényképeztek le egy olyan budapesti pályaszámú metrókocsit, amely elméletileg már visszaérkezett Magyarországra. Az LMP ezért kérdéssel fordul Tarlós Istvánhoz, amelyben arra szeretne választ kapni, hogy a „visszakapott” kocsik közül hányat cseréltek ki teljes egészében másra és hány nevezhető felújítottnak, továbbá, hogy utóbbiak milyen mértékben egyeznek meg a felújításra kiküldöttekkel, mely részei lettek kicserélve azoknak.
E mellett arra a kérdésre is választ várunk, hogy a Budapestre érkezett metrókocsik azonosak-e azokkal, amelyeket Moszkva konstrukciós hibák miatt visszaküldött a gyártónak, és amelyek megvásárlásától Taskent ugyanezen okok miatt elállt. Illetve, hogy ez kapcsolatba hozható-e a szerelvények sorozatos budapesti meghibásodásaival.
Gál József
fővárosi képviselő