Az új Nemzeti Alaptantervvel kapcsolatban határozott álláspontom, hogy a végzettség nélküli iskolaelhagyást a NAT-nál jobban segítené az tankötelezettség 18 éves korra való visszaállítása, illetve az intézmények közötti átjárhatóság megkönnyítése. Ma már jellemzően általános iskolás korban kialakulnak olyan nagy különbségek a tanulók között, amik a középiskolában csak tovább mélyülnek.

Fentieken túl alapvető célnak kell tekinteni szegregáció megszüntetését, az oktatáshoz való egyenlő hozzáférést. Egy előkészítő évfolyam főként a hátrányosabb helyzetű térségekben segítené azokat a gyermekeket, akik szociális helyzetükből fakadóan ki vannak téve az iskolai lemorzsolódásnak.

Elfogadhatatlannak tartjuk az oktató-nevelő munka szabadságának akadályozását és azt, hogy Magyarországon megtehető egy szakterület szakdolgozóival, hogy a beleszólásuk és megkérdezésük nélkül döntsenek az általuk alkalmazott szabályzatokról.

Elvárjuk, hogy a pedagógusoknak adjanak elég szabad teret az iskolai, tanulói, közösségi sajátosságok mentén való tantervezésre, mely a diákok kompetenciáit a legmegfelelőbb mértékben alakítja.

Hohn Krisztina