Szerződésbontás lesz a vége az elektronikus jegyrendszer bevezetésének a BKK és a beszállító között. Mint ismert, már 15 éve húzódik az elektronikus jegyrendszer bevezetése Budapesten. Korábbi kérdésünkre árulta el a BKK, hogy a rendszer bevezetésére szolgáló hitel egyharmada már el lett költve. Ez az új helyzet tehát azt jelenti, hogy a városvezetés kidobott az ablakon 6,1 milliárd adófizetői forintot és a hitel 2021-ben esedékes visszafizetési kötelezettsége továbbra is fennáll. Az LMP szerint a hűtlen kezelés tényállása az ügyben megalapozott, ezért feljelentést teszünk.
Beigazolódott az, amit korábban az LMP többször hangsúlyozott: az elektronikus jegyrendszert tulajdonképpen csak közpénz-szivattyúnak használta a főváros és a BKK vezetése, hiszen az eddigi tenderek is bebizonyították: értelmetlen kiadásokra mentek el az adófizetői forintok, olyan beszerzési eljárásokat folytattak le, ahol a győztes cég a BKK jegyautomatáknál is bizonyította inkompetenciáját, ráadásul nem rendelkezik az elektronikus rendszer kiépítéséhez szükséges referenciákkal sem.
Gál József,
az LMP fővárosi képviselője