2009. évi pénzügyi beszámoló (módosított)
Az alábbiakban olvasható vagy letölthető az LMP 2009. évi módosított beszámolója:
2011. évi pénzügyi adatok
Az alábbi PDF fájlokban megtekinthető az LMP bevételei és kiadásai:
2010. évi beszámoló
Az alábbiakban olvasható vagy letölthető az LMP 2010. évi beszámolója (megjelent a Magyar Közlönyben is az előreírásoknak megfelelően):
A Lehet Más a Politika 2010. évi módosított beszámolója (letölthető PDF)
Tiszta pénzt a kampányba!
Az első javaslatok egyikeként nyújtotta be a Lehet Más a Politika képviselőcsoportja a kampányfinanszírozás átláthatóságát megteremtő törvényjavaslatát. A jelenlegi betarthatatlan és ellenőrizhetetlen szabályozás a korrupció melegágya, ezért az LMP a kampány bevételi és kiadási oldalán is korlátokat kíván felállítani.
A Transparency International és a Freedom House szakmai konszenzuson nyugvó javaslata egyszer már a parlament asztalára került, de az előző ciklus pártjai egymásra mutogatva végül elodázták az arról szóló döntést.
Az LMP frakciója első, szimbolikus intézkedéseként ismételten a parlament elé viszi a korrupció ellen küzdő civilszervezetek javaslatát azzal a módosítással, hogy a jelölő szervezetek és a jelöltek a választási kampányra országosan összesen legfeljebb 1 milliárd forintot fordíthatnak.
A javaslat 5 millió forintban korlátozza az egy jogi személy által egy választás során jelölő szervezetnek, vagy jelöltnek nyújtható kampánytámogatás összegét, és 2 millió forintban korlátozza a magánszemély által nyújtható támogatást. Mindkét rendelkezés célja annak a helyzetnek a megelőzése, hogy egy jogi vagy egy magánszemély meghatározó befolyást tudjon kampánytámogatásán keresztül vásárolni egy pártban.
A párt emellett kötelezővé tenné az általa már bevezetett nyílt kampányszámlát, melyen nyomon követhető a pártok összes kiadása és bevétele. A módosító javaslatban szerepel az is, hogy minden jelölő szervezetnek és független jelöltnek a választás eredményének jogerőre emelkedését követő 60 napon belül a Magyar Közlönyben nyilvánosságra kell hoznia a választásra fordított állami és más pénzeszközök, anyagi támogatások összegét, forrását és felhasználásának módját. A jelölő szervezetek és a független jelöltek beszámolóit pedig a kiterjesztett ellenőrzési jogkörrel bíró Állami Számvevőszék vizsgálná.
A Lehet Más a Politika az országgyűlési választási kampányban már példát mutatott. Most kiderülhet, hogy a többi parlamenti párt szerint is lehet-e más a kampányfinanszírozás.
Az LMP bemutatta nyílt kampányszámláját
A Lehet Más a Politikai (LMP) megalakulása óta szorgalmazza a kampányfinanszírozás reformját. Karácsony Gergely kampányfőnök első lépéseként javaslatot tett a pártok kampányfőnökeinek a nyílt kampányszámla bevezetésére. A javaslatra sajnos válasz nem érkezett, de az LMP egyedül is vállalja, hogy – az adatvédelmi szempontok betartása mellett – nyilvánosságra hozza a kampánnyal kapcsolatos kiadásait és bevételeit.
„A nyílt kampányszámla két dolgot jelent. Egyfelől összegyűjtjük, és egy táblázatban elérhetővé tesszük a bevételeket és kiadásokat, amely megtalálható lesz a http://lehetmas.hu/kampanyszamla oldalon. Másrészt hetente megtekinthetők lesznek a friss bankszámlakivonatok is” – mondta el Karácsony Gergely, az LMP kampányfőnöke. „A kampány központi kiadásait erről a nyilvános számláról fogjuk kiegyenlíteni, a területi szervezetek kisebb, készpénzes kifizetéseit szintén nyilvánosságra fogjuk hozni.”
Szemléltetésként a kampányfőnök a sajtó nyilvánossága előtt utalta át az LMP kampányának első kifizetését, egy nyomdai előleget a nyílt kampányszámláról.
A kampányfinanszírozás jelenlegi szabályozása betarthatatlan és ellenőrizhetetlen, a korrupció melegágya, amiben a politikusok úgy érezhetik, hogy nem a választókat, hanem az őket a háttérből finanszírozó üzleti köröket kell képviselniük. Ezért az LMP korábban támogatta a Transparency International és a Freedom House reformjavaslatát, valamint kezdeményeztük rendkívüli ülés összehívását, hogy kampányfinanszírozási reform még azelőtt életbe léphessen, hogy a köztársasági elnök kiírja a választásokat.
„Sajnos úgy tűnik, ez a hajó már elment. Nincs reális esélye annak, hogy a törvényi szabályozást átalakítsuk, ezért a pártoknak maguknak kell lépniük” – mondta a kampányfőnök.
Pénzügyi beszámoló az EP-kampányról
Előzetes beszámoló a kampány pénzügyeiről
2009. március 1. – 2009. július 7. közötti adatok alapján
A Lehet Más a Politika (LMP) 2009. márciusában kezdte el kampányát az EP-választásokra. A kampány kiadásait a LMP jogi személyiségek késői létrejötte miatt az Ökopolitikai Műhely Alapítvány finanszírozta.
1) Bevételek
A kampányidőszak alatt összesen 17.880.000 Ft támogatást kaptunk.
Kisösszegű támogatások:
Az 500.000 Ft alatti kisösszegű támogatás 13.148.000 Ft volt, melyből 4.800.000 Ft a „+1 kampány” bevételeiből, a többi a tagok és szimpatizánsok befizetéseiből származott.
Nagyösszegű támogatások:
Az 500.000 feletti támogatások 4.500.000 Ft tettek ki.
Köszönet azoknak, aki nagyobb összeggel támogatták kampányunkat: Balatoni Henrik, Fekete Nóra, Garayné Pintér Mária, Jávor Benedek, Posfai Mariann, Priksz Gábor, Schiffer András, Tordai Bence.*
Külföldről:
Az Osztrák Zöld Párt 232.000 Ft-tal támogatta egy rendezvényünket.
Kölcsön, kötelezettség:
A számlák kifizetéséhez és a likviditás biztosításhoz további 200.000 Ft kölcsönt kaptunk magánszemélyektől, és egy 500.000 Ft-os tétel kifizetésére halasztást kaptunk.
Természetbeni felajánlások:
Corvin tető, 520.000 Ft
A felajánlások nem tartalmazzák a közszolgálati média kötelezően biztosított megjelenéseit és a több száz önkéntesünk munkáját.
2) Kiadásaink
A kampány ideje alatt összesen 18 572 619 Ft-ot költöttünk. Ebből a közvetlen kommunikációs kiadások 15 457 619 Ft-ot, míg a kampány koordinációjával és a működéssel kapcsolatos kiadások 3 115 000 Ft-ot tettek ki.
A kommunikációs kiadások közül közvetlen médiafoglalás 6.918.640 Ft, a kommunikációs anyagok gyártása 7.712.139 Ft volt, a rendezvényekre összesen 826.840 Ft-ot költöttünk.
A működési jellegű kiadások közül az irodai működés és telefon 541.000 Ft-ot tettek ki, a kommunikációs munka irányítására 450.000 Ft-ot, az iroda vezetésére szintén 450 000 Ft-ot fizettünk ki. A programkészítés során igénybe vett szakértői munka költsége 600.000 Ft, a rendszeres médiamunkához szükséges tanácsadás költsége 834 000 Ft volt.
A részletes lista:
PÉNZBENI
sajtótájékoztató közvetítési díj 60 000
A38-as buli 398 840
május 1. piknik 368 000
szórólap terjesztés 198 000
szórólap terjesztés 138 000
kopogtatócédula szóró 500 000 db 1 320 000
kopogtatócédula Mancs behúzás 2 700 db 68 040
kopogtatócédula Kossuth rádió 20 x 20’szpot 321 600
kopogtatócédula szpot gyártás 1 x 20’szpot 18 000
kopogtatócédula Radio Café 15 x 30’szpot 500 000
LMPiknik plakát 100 db 24 000
LMPiknik szóró 4 000 db 32 400
óriásplakát felület 125 db 2 690 000
óriásplakát gyártás 29 db 417 600
óriásplakát gyártás 100 db 690 000
lámpás stock fotó 1 db 25 200
babás stock fotó 1 db 44 000
balusztrád felület 4 állomás 469 200
balusztrád gyártás 1 megbízás 79 200
metróbelső felület 150 db 2 340 000
metróbelső gyártás 164 db 234 979
kampányújság gyártás 1.szám 90 000 db 1 163 160
EP-program gyártás 1 000 db 346 800
Érzem-matrica gyártás 20 000 db 165 600
ált. LMP-matrica 30 000 db 126 000
filmgyártás 1 db 18 000
plakátgyártás (A2, A3) 20 000 db 384 000
4 oldalas szóró 200 000 db 858 000
citylight 1. sorozat 19 db 1 059 600
kampányújság gyártás 2. szám 50 000 db 713 400
Érzem-matrica utángyártás 20 000 db 139 200
Záróbuli:
záróbuli nyomdai anyagok A3 100 db 19 200
záróbuli nyomdai anyagok szóró 2 000 db 27 600
Megbízások:
kommunikációs vezető szakértői díj 450 000
operatív iroda szervezése, megbízási díj 450 000
programalkotó munkacsoport koordinálása, m.d. 600 000
sajtómunka megbízási díj 834 000
kampányasszisztens megbízási díj 240 000
Működés: iroda, telefon, útiköltség 541 000
MINDÖSSZESEN 18 572 619
* A nagy összegű támogatásokat kumulatív módón kell közzé tenni a tárgyévet követő beszámolóban, azaz a későbbiek során felajánlott összegek miatt a fenti lista nem tekinthető véglegesnek.