2019 őszén tragikus állapotba került a győri tömegközlekedés, amit a kormányzat is elismert: tömegesen maradtak ki járatok a sofőrhiány és a meglehetősen öreg buszok műszaki állapota miatt. Minden korábban a témában föltett kérdéseimre ugyanaz volt a válasz: a cég dolgozik a kaotikus helyzet megoldásán, novembertől szerintük már stabil a buszközlekedés, de érdemi előrelépés azóta sem történt.

A Közlekedési Dolgozók Szakszervezeteinek Szövetségének elnöke, Dobi István szerint ugyanis csak átmeneti megoldásnak bizonyult a győri városi autóbusz-közlekedéshez más területekről átvezényelt autóbuszvezetők győri foglalkoztatása, ami csak időlegesen és nem teljeskörűen tudta kezelni a munkaerőhiány okozta problémákat. A szakszervezet információi szerint csak a kevésbé forgalmas, ünnepi időszakban napi száz járat maradt ki, a helyzet pedig az iskolák nyitásával még súlyosabb lehet.

Győr Magyarország egyik leggazdagabb városa. A Borkai-Dézsi féle városvezetésnek alapvető feladata lett volna megoldani a buszközlekedés zavartalan működését, ebben mégis csődöt mondtak. Úgy látszik az a pénz, amely a győri poliphoz került, a közösségi közlekedésből, és így a győriek zsebéből hiányzik.  Ezért Győrnek változásra és Pollreisz Balázsra van szüksége!

Ungár Péter
országgyűlési képviselő