fbpx

Megszűnőben a tudatos médiahasználat?

Az új NAT eddig kiszivárgott részletei ékes példái a kormány önkényes, szakmai konzultációt és hosszútávú tervezést nélkülöző stratégiájának. A mozgókép- és médiaismeret tantárgy megszüntetésével és tananyagának más tantárgyakba való ömlesztésével a felnövekvő generáció kiszolgáltatottá válik a szűretlen online tartalmaknak, nem alakítja ki a tudatos informálódás, valamint a kritikus médiahasználat kompetenciáját.

Az oktatási terület szakdolgozói és szakszervezetek nélkül készülő NAT e részlete nemhogy nem segíti hozzá a diákokat a mindennapi online kommunikáció és audiovizuális tartalmak kritikus pontjainak felmérésére, de irreális elvárásokat támaszt azokkal a pedagógusokkal szemben is, akikre más szakos tanárként a médiaismeret megtanításának terhe kerül.

A NAT kidolgozói nem törődnek a felsőoktatásban jelenleg is mozgókép- és médiaismeretet tanuló hallgatók kétszakos társaikhoz képesti hátrányba kerülésével, illetve az 1200-1300, szakos tanárként dolgozó pedagógus jövőbeli szakmai kilátásaival.

Az LMP követeli, hogy a kormány a szakértők véleményére és az oktatásban résztvevők 21. századi igényeire alapozva döntsön a tanított kompetenciák köréről, valamint dolgozzon ki olyan stratégiát, mellyel a diákok felkészíthetők az online térben megjelenő kihívásokra. Emellett felszólítjuk a kormányt, hogy vonják vissza a médiaismeret tantárgy megszüntetéséről szóló intézkedést.

 

Hohn Krisztina és Ungár Péter
országgyűlési képviselők

2020-01-17T15:08:17+00:00 2020. 01. 17.|Sajtó|