fbpx

Mi az: 500 milliárd forintos kínai hitel és 2400 év alatt térül meg?

Hamarosan aláírhatják a Budapest-Belgrád-vasútvonal korszerűsítésére vonatkozó építési szerződéseket a miniszterelnök szerint. A több mint 500 milliárd forintos felújítás kínai hitelből valósul meg, és szakértők szerint 2400 év alatt térül meg. Az LMP szerint ez Paks 2 után az évszázad második legrosszabb üzlete, amellyel a hazai vállalkozások és a magyar vidék helyett megint Orbán oligarchái járnak jól. Történelmi bűn a szerződés aláírása és a hazai közlekedés nagyszabású fejlesztésére van szükség inkább.

Ha a szakmai szempontokat nézzük, a projekttel szemben csak ellenérveket lehet felsorakoztatni: várhatóan soha nem fog megtérülni, így a fenntarthatósága is több mint kétséges. A kormány ismételten eladósítja a magyar embereket, ráadásul a gigaprojekt miatt évtizedek óta elmaradó fejlesztésekről kell lemondania a mély gazdasági válságban lévő magyar vidéknek. A projekt az előzetes egyeztetések alapján ráadásul 100 % made in China lesz.

A gigahitel, amely Paks 2 után az évszázad második legrosszabb üzlete, egy valamire megfelelő: újfent eladósítja a magyar családokat.  A teljesen felesleges beruházás helyett a hazai vasúti közlekedés érdemi és valódi fejlesztésére van szükség, mert az ma az összeomlás szélén áll.

Keresztes László Lóránt,
az LMP társelnöke

2019-04-13T13:29:48+00:00 2019. 04. 13.|Sajtó|