fbpx

Szijjártó Péter döbbenetes beismerő vallomása: értemetlen a Budapest-Belgrád vasúti projekt

Szijjártó Péter külügyminiszter legutóbbi kijelentései szerint a magyar kormány által vásárolt trieszti kikötőre azért van szükség, mert szerinte a legnagyobb hajók Pireuszba hajóznak be, itt kisebb hajókra pakolják az árut, ami így jut el Triesztbe; illetve így jut Triesztből Pireuszba. Az LMP szerint a miniszter döbbenetes beismerő vallomást tett, hiszen a magyar adófizetőknek közel 1000 milliárd forintba kerülő 100% Made in China – Pireuszt célzó –  Budapest-Belgrád vasútprojekt teljesen értelmetlen, ezért kezdeményezni fogjuk azonnali leállítását. 

A Budapest–Belgrád-vasútvonal építése több mint 500 milliárd forintos felújítás kínai hitelből valósul meg, de szakértők szerint 2400 év alatt térül meg. Az LMP szerint ez Paks 2 után az évszázad második legrosszabb üzlete, amellyel a hazai vállalkozások és a magyar vidék helyett megint Orbán oligarchái járnak jól. Ha a szakmai szempontokat nézzük, a projekttel szemben csak ellenérveket lehet felsorakoztatni: várhatóan soha nem fog megtérülni, a kormány ismételten eladósítja a magyar embereket, ráadásul a gigaprojekt miatt évtizedek óta elmaradó fejlesztésekről kell lemondania a mély gazdasági válságban lévő magyar vidéknek. A 2400 év alatt megtérülő kínai hitel, a kínai cégek foglalkoztatása és Mészáros Lőrinc megjelenése ismét azt bizonyítja: a keleti nyitás nem Magyarország, hanem a miniszterelnök oligarcháinak érdeke.

Mint ismert, a magyar kormány július elején jelentette be, hogy 31 millió euróért kikötői partszakaszt vásárolt az olaszországi Triesztben, a partszakaszon pedig további 100 millió eurós beruházással logisztikai központot építenének. Szijjártó Péter külügyminiszter szavai szerint erre azért van szükség, mert a Pireuszban kikötő kínai hajókból kisebb hajókon át a trieszti kikötőig jutnak el az áruk, így – állítása szerint – a magyar vállalkozásoknak minden lehetőség adott lesz. Ha ez így is lenne – nincsen így – a “magyar” kikötő megléte önmagában is feleslegessé tenné az 1000 milliárd forintos vasúti szállítási útvonalat a pireuszi kikötő irányába: vagyis a Budapest-Belgrád vasútprojektet.

A miniszter tehát beismerő vallomást tett: a Budapest-Belgrád vasútvonal egy bukott projekt, amivel csak és kizárólag a kínaiak és Orbán Viktor oligarchái járnak jól. Ez pedig a nemzeti érdekeink elárulása: első körben a projekt azonnali leállítására parlamenti határozati javaslatot nyújtunk be, de további lépéseket is fogunk kezdeményezni.
Keresztes László Lóránt,
az LMP frakcióvezetője
2019-07-27T14:13:17+00:00 2019. 07. 27.|Sajtó|