A kormány iskolakezdésre vonatkozó járványügyi protokollja a nem tudja a jobb kéz, mit csinál a bal tipikus példája, aminek megint hanyagság az eredménye.

Sajnos az oktatással kapcsolatban már megszokhattuk a látszatintézkedések sokaságát, ami a mostani intézkedési tervben is kiütközik. Az EMMI hétfőn késő este küldte meg a intézmények vezetőinek a járványügyi protokollt a 2020/21-es tanévre, majd nemsokára követte ezt a szakképzési intézményekre vonatkozó intézkedési terv az ITM-től. 

A két anyag annyiból mindenképpen megnyugtató, hogy a járványügyi adatokból kiderül, Magyarország jelenleg biztonságos, így szeptember elsején a hagyományos nevelés-oktatás megkezdése indokolt.

Az EMMI és az ITM, egymástól független protokolljai a közoktatás, illetve a szakképzés tekintetében messze vannak a teljeskörűtől, hiszen általános higiénés szabályokon és több helyen indokolatlan szabályzati eltéréseken túl éppen a differenciált javaslatokat nem sikerül bennük megvalósítani.

Annyit viszont bizonyosan megtudtunk belőlük, hogy gyermek és gyermek – pedagógus és pedagógus – nem egyenlő, hiszen míg a szakképzési intézmények vezetői saját hatáskörükben elrendelhetik a digitális tanrendet, az egyéb intézmények erről csak bürokratikus útvesztőn keresztül határozhatnak.

Az egyenlőtlenséget jelzi, hogy a köznevelési intézményekre vonatkozóan sem kockázatszűrő kérdőív, sem pedig számonkérési szabályzatok nem születtek – míg a szakképzési intézkedési tervben igen.

Arra pedig egyáltalán nem kapunk választ egyik dokumentumból sem, hogy milyen differenciált módszertani ajánlások vonatkoznak a különböző szükségletű gyermekcsoportok nevelését végző intézmény típusokra, mint például az óvodára, a szakszolgálatokra, vagy akár az egységes gyógypedagógiai módszertani intézményekre, az EGYMI-kre

Kérjük a kormányt, hogy haladéktalanul pótolja a protokoll hiányosságait és tegyen közzé valódi intézkedési tervet a tanévre vonatkozóan! 

 

Hohn Krisztina,
országgyűlési képviselő